ورود به وب سایت مجموعه معدنی شفق

 

وب سایت مجموعه معدنی سنگ گرانیت شفق

احادیثی از مولای متقیّان امیرالمومنین علی (ع)

قال علی علیه السلام :

براي من سنگ کشي از قله هاي کوه – يعني چنين کار سختي گواراتر است از اينکه منت ديگران را بدوش

    بکشم. به من مي گويند کار و کسب ننگ است – من مي گويم ننگ اين است که انسان نداشته باشد و از

    ديگران بخواهد.

ادامه نوشته

عکس هایی ازمعدن تراورتن کرم موج دار

توجه ، توجه

یک محصول جدید     
      سنگ تراورتن کرم موج دار 
 

تراورتن یک سنگ آهکی رسوبی ودر واقع کلسیت متخلخل یا سلولی لا یه ای وتاحدودی بلورین بامنشا شیمیایی است وساختار اسفنجی داردکه بصورت شیمیایی ته نشین میگرددوبرای کارهای تزئینی وساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد .
شرکت معدنی شفق درراستای جلب رضایتمندی مشتریان محترم وبه منظورتنوع درارائه محصولات نسبت به استخراج سنگ تراورتن کرم موجداراقدام نموده است که اخیراموردبهره برداری قرارگرفته وباکیفیت بالا آماده ارائه تضمینی به مشتریان محترم میباشد.
                                     

ادامه نوشته

اطفای حریق

خاموش کننده های آتش

مقدمه  
انجام عملیات اطفاء حریق در لحظات اولیه شروع آتش سوزی جهت جلوگیری از صدمات جانی و مالی از اهمیت بسزایی برخوردار است و با یك اقدام سریع در امر اطفاء حریق نه تنها می توان از توسعه آتش جلوگیری به عمل آورد بلكه با خفه كردن آتش در نطفه می توان خسارات ناشی از آنرا به حداقل رسانید . بدین منظور شركت ها ، موسسات و كارخانه های بسیاری در جهان كه در زمینه ساخت تجهیزات آتش نشانی فعالیت دارند ، اقدام به طراحی و ساخت وسایل مبارزه با آتش جهت استفاده در لحظات اولیه حریق نموده اند كه خاموش كننده های دستی نمونه ای از آنها به شمار می آیند .

ادامه نوشته

کمک های اولیه

کمک های اولیه

تعریف کمکهای اولیه:

کمکهای اولیه عبارت است از مراقبت‏هایی که‏ هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ و یا کم کردن‏ درد و رنج و یا پیشگیری از عوارض بعدی برای بیمار یا مجروح و یا مصدم پیش از رسیدن پزشک انجام‏ می‏شود.



ادامه نوشته

انواع بیماری های مرتبط با معدن ومعدن کاری

بیماری های مرتبط با معدن ومعدن کاری

عواملي كه منجر به مرگ، صدمات جدي و يا معلول شدن معدنچيان شده اند، مي توانند ريشه در مسائل بهداشتي هم داشته باشند از جمله اين عوامل مي توان به گرد و غبار، گازهاي معدن و سرو صدا و غيره اشاره كرد كه تأثير آهسته و كند آنها در ابتداي كار قابل تشخيص نيست و قرباني به تدريج خود را با سيستم شنوايي و تنفسي معيوب يا بينايي وفق مي دهد

ادامه نوشته

گزارشی در مورد سنگ های تزئینی و نما

سنگ های تزئینی و نما 

سنگ تزئيني،سنگي است طبيعي كه در اندازه مشخص انتخاب، تراش و يا برش خورده باشد. به معناي وسيع كلمه، اصطلاح سنگ تزئيني شامل سنگها در هر شكل مي باشند كه به طور مستقيم و پس از برش، سائيده شدن و صيقل كاري در نماهاي داخلي و خارجي ساختمانها به  كار مي روند.

ادامه نوشته

کلیات مکانیک سنگ

کلیات مکانیک سنگ
بناها و آثاری چون سدهای مربوط به سده‌های 29 و 30 قبل از میلاد در مصر و عراق ، اهرام ثلاثه مصر ، کاخ تخت جمشید و مقبره‌های نقش رستم که بر سنگ (از سنگ و یا در سنگ) ساخته شده‌اند گواه بکارگیری روشهای دقیق در امر انتخاب ، استخراج و کندوکاو سنگ و لذا کاربرد مکانیک سنگ از دیر زمان‌اند.
ادامه نوشته

تاریخچه سنگ شناسی

تاریخچه سنگ شناسی
تاریخچه سنگ شناسی ریشه لغویسنگهای آذرین ، Igneous rocks نام خود را از واژه Ignis گرفته‌اند که در لاتین به معنای "آتش" است.این سنگهای پرورده آتش ، زمانی توده‌ای داغ و مذاب را به نام ماگما تشکیل میداده‌اند، که سرد شدن تدریجی ماگما ، آنها را به سنگ سخت و جامد تبدیل کرده است. بنابراین گدازهای که از دهانه آتشفشان فوران کرده و بر سطح زمین جاری می‌شود، به سرعت سرد و سخت شده و سنگی
 آذرین را بوجود می‌آورد.

  
ادامه نوشته

سخت ترین شغل جهان

سخت ترین شغل جهان

معمولاً وقتی می خواهند از سختی های یک شغل بگویند ، این طور شروع می کنند : « این شغل بعد از کار در معدن ، دومین شغل پرخطر دنیاست ! » یعنی انگار همه پذیرفته اند که کار در معدن در میان مشاغل مختلف ، از همه سخت تر است . کارکنان معدن هم به دلیل عوامل زیان آور این شغل با خطرات زیادی مواجه اند .

ادامه نوشته

بررسي روش استخراج سنگ گرانيت


بررسي روش استخراج سنگ گرانيت درایران
در حال حاضر  استخراج سنگهاي تزئيني نرم و متوسط ( از لحاظ مقاومت در برابر برش ) با روشهای مناسب فنی و اقتصادی مانند سیم برش الماسه انجام می شود  به علت سايندگي و مقاومت بالايشان با مشكلاتي همراه است و باعث شده است كه هزينه استخراجي اينگونه سنگها نسبت به ساير سنگهاي تزئيني افزايش يابد.  در اين تحقيق ، روشهاي استخراجي با پارس و گوه و سيم برش الماسه و ... به عنوان روشهاي مناسب براي استخراج سنگهاي گرانيتي با توجه به خواص فيزيكي و مكانيكي اين دسته از سنگها و مكانيزم عملكرد روشهاي مختلف استخراجي و معيارهائي چون قابليت صادرات، موجود بودن تكنولوژي و مجاز به استفاده بودن در ايران مورد بررسي قرار گرفتند.
ادامه نوشته

حفاظت فردی دربرابرسقوط

وسایل حفاظت فردی در برابر سقوط

یکی از انواع حوادث شغلي كه از شدت پيامد بالايي برخوردار است سقوط افراد از ارتفاع در حين انجام يك عمليات شغلي مي‌باشد. بر اساس آمار منتشره توسطBLS در سال 1994 حدود 4/10 ‌% مرگهاي ناشي از كاردرصنايع ومعادن غير دولتي درثرسقوط بوده است.  

         

ادامه نوشته

استفاده از پودر منبسط شونده كتراك ktrak


کتراك ktrak
توضيح فارسي : امروزه معدنكاري و شيوه هاي رايج در آن در حال تحول دائمي است و بسياري از مراكز و موسسات تحقيقاتي فعال در امور معدن براي پيشبرد اهداف معدنكاري دست به توليد موادي مي زنند كه بيشترين بازدهي را دارا بوده و در عين حال علاوه بر ارزاني قيمت ‌‌، با محيط زيست سازگاري داشته باشد.  
ادامه نوشته

مطالبی در مورد نمونه برداری از هوا

نمونه برداری از هوا

پمپ نمونه بردار فردی                             

Personal sampling pump      

 شرکت سازنده : شرکت SKC – انگلستان                           

مدل: استاندارد و...                                                               

ادامه نوشته

سم شناسی کروم (Cr)

سم شناسی کروم  (Cr)

کروم عنصری است که غیرقابل حل دراسیدسولفوریک واسیدهیدرولیک رقیق میباشد. فلزی سخت شکننده،براق،خاکستری رنگ ودربرابرزنگ زدن بسیارمقاوم است

TLV(STEL)=cr30.5mg/m3 TLV(STEL)=cr60.05mg/m3محلول درآب

 TLV(STEL)=cr6.01mg/m3غیرمحلول PEL=1mg/m3

ادامه نوشته

خطرات و مسمومیتهای و بیماریهای ناشی از کار ...

خطرات و مسمومیتهای و بیماریهای ناشی از کار با:

گزيلن*گوگرد * كلسيم*كلروفرم ( يك حلال ويك ماده بيهوشي )*كلر * كبالت*فلز قلع *کاربید کلسیم*کادمیم*مواد قلیایی


ادامه نوشته

ایمنی در جوشکاری و بیماریهای ناشی از فیومهای حاصل از جوشکاری

ایمنی در جوشکاری و بیماریهای ناشی ازآن

تاریخچه جوشکاری

چون احتیاجات بشر ، اتصال و جوش در همه موارد را خواستار بوده است، لذا مثلاً از رومی‌های قدیم ، فردی به نام "پلینی" از لحیم به نام آرژانتاریم وترناریم استفاده می‌کرد که دارای مقداری مساوی قلع و سرب بود و ترنایم دارای دو قسمت سرب و یک قسمت قلع بود که هنوز هم با پرکنندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ادامه نوشته

گرما و استرس گرمایی ،سرما و استرس­ سرمایی و اندازه گیری آنها

گرماواسترس گرمایی،سرماواسترس­ سرمایی واندازه گیری آنها                                   

مقدمه:

بیشتر کارها نیاز به کار کردن در محیطهای گرم دارند چه در بیرون چه در داخل.کار کردن در گرما و انجام کار فیزیکی سنگین می تواند بر سیستم سرمایشی بدن تاثیر داشته باشد.یک کارگر وقتی که استرس گرمایی را تجربه می کند که بدن قادر نباشد خود را خنک کند.اگر استرس گرمایی در مراحل اولیه شناخته و درمان نشود شرایط خیلی جدی و حتی کشنده ممکن است به طور سریع گسترش یابد.

ادامه نوشته

اندازه گیری سرعت جریان هوا و اندازه گیری میزان رطوبت هوا در محیط کار

اندازه گیری سرعت جریان هوا و اندازه گیری میزان رطوبت هوا در محیط کار

measuring air flow rate And measure the humidity in the workplace

ادامه نوشته

روشنایی در محیط کار و اصول و استانداردهای طراحی روشنایی

تأمين روشنائي در محيط كار

Lighting control & Standardization of it in work place

بــا توجه به آمار  و تعيين حجم مشكلات موجود ، اولويت اول در برنامه هاي كنترل عوامل فيزيكي محيط ، كنترل روشنايي نامناسب مي باشد به نحوي كه آمار نشان مي دهد 85/17 درصد كارگاههاي كشور داراي روشنايي نامناسب در محيط كار بوده كه جمعيت در معرض شرايط نامناسب مذكور 4/19 درصد شاغلين كشور را شامل مي گردد و از طرفي وجود 55 دستگاه لوكسمتر(سنجش روشنايي) در كل مراكز بهداشت شهرستان امكان سازماندهي فعاليتهاي بهداشت حرفه اي در زمينه شناسايي ، ‌اندازه گيري ، ارزشيابي و تأمين روشنايي مناسب در محيط كار را بر اساس مباني علمي فراهم مي آورد. تأثيرات نامطلوب ناشي از عدم تأمين روشنايي مناسب در محيط كار و تأثير شديد آن بر بازدهي و بهره وري نيروي انساني و بروز حوادث و بيماريهاي خاص آن مي طلبد كه در برنامه هاي دولت توجه خاص به آن مبذول گردد.

ادامه نوشته

عوامل فیزیکی ،شیمیایی ،بیولوژیکی وارگونومیکی زیان آورمحیط کار

عوامل زیان آور محیط کار

هدف از شناسایی عوامل زیان آور در محیط کار، حفظ سلامتی کارمندان وبهداشت آنها و همچنین محیط کار است

ادامه نوشته

ادیومتری واسپیرومتری

درباره سلامت گوش وریه 

      
ادامه نوشته

خطرناکترین شغل ها


خطرناک ترین شغل ها + عکس

رانندگان کامیون‌


اگر شما یک اتومبیل ‌سواری داشته باشید و با آن به سفر بروید خیلی آسان است، هر وقت که احساس خستگی می کنید می توانید در کنار جاده پارک کنید و کش و قوسی به بدن‌تان بدهید، ولی پیدا کردن مکانی مناسب برای پارک کردن یک کامیون اغلب دشوار است. به همین دلیل، رانندگان کامیون ساعت‌ها در یک موقعیت بدنی ثابت رانندگی می‌کنند و فشار زیادی به عضلات و ستون مهره‌هایشان وارد می‌شود. رانندگی در جاده‌های کوهستانی نیز مشکل دیگری است که راننده علاوه بر فشار دادن بی‌وقفه ی پا روی پدال گاز، باید کامیون سنگین را از سربالایی بالا ببرد که این کار فشار زیادی را بر بدن و ستون مهره‌ها وارد می‌کند. به همین دلیل کمردرد و مشکلات دیسک کمر و به دنبال آن فشار روی اعصاب پا و پا درد در میان رانندگان کامیون شایع است و کار وقتی بدتر می‌شود که به این دردهای هشدار‌دهنده توجهی نکنند و چون بیشتر عمرشان در جاده می‌گذرد، از مشورت با یک پزشک کوتاهی کنند.
ادامه نوشته

اخبارحوادث (1)

باخواندن مطالب درس عبرت بگیریم

برای مشاهده خبرها به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

پایان نامه های مرتبط باعمران،صنعت ومعدن

پایان نامه های مرتبط باعمران،صنعت ومعدن

 برای دریافت پایان نامه هابه ادامه مطلب بروید.

ادامه نوشته

دانلودنرم افزار مهندسی بهداشت محیط،حرفه ای وعمران

معرفي نرم افزارهاي معدن 

برای دانلودنرم افزار مهندسی معدن، بهداشت محیط،حرفه ای وعمران به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

شرايط تاسيسات بهداشتي شركت معدني سنگ گرانيت شفق نطنز

شرايط تاسيسات بهداشتي شركت معدني سنگ گرانيت شفق نطنز به روايت تصوير

 

ادامه نوشته

آلبوم عکس هایی ازمعادن گرانیت وکارخانجات

عکس هایی از معادن گرانیت وکارخانجات شفق

 برای مشاهده سایر عکسها به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

دانلودپمفلت های بهداشتی

دانلودپمفلت های بهداشتی بافرمت  pdf   

دانلوددرادامه مطلب  

ادامه نوشته

دانلودپمفلت های ایمنی

دانلودپمفلت های ایمنی با فرمت pdf    

دانلوددرادامه مطلب

ادامه نوشته