بهداشت حرفه ای منوجان

بهداشت حرفه ای نودژ

بهداشت حرفه ای منوجان

بهداشت حرفه ای نودژ

محصولات محتوی آزبست چه شکل و شمایلی دارند ؟


آزبست که بیشتر با اسم مستعار و البته نادرست " پشم شیشه " شناخته شده است یکی از پر مصرف ترین مواد نسوز و عایق در ساختمان سازی و بسیار صنایع دیگر میباشد.

در بین ما بهداشت حرفه ای ها این ماده به عنوان یک سرطان زای قطعی معروفیت خاصی دارد.  آزبستوزیس نام رایج ترین بیماری ناشی از تنفس ذرات آزبست در جهان است ولی علاوه برآن در اشخاص مستعد قادر است نوعی سرطان نادر( مزوتلیوما) ایجاد کند که بسیار کشنده است و احتمال بهبود بسیار کمی دارد.

سایت اینترنتی  ww w.asbestos.com داستان زندگی نجات یافتگان از این بیماری مهلک را منتشر کرده  و جالب اینجاست که همه آنها کارگران در معرض آزبست نبوده اند برخی از آنها ساکنان منازلی بودند که محصولات آزبست به طرز کنترل نشده ای در آن مورد مصرف قرار گرفته بوده.

همه ما با خطرات این سم بالقوه کاملا آشنا هستیم ولی شاید هنوز خیلی از ما محصولات محتوی آزبست را با چشم خود ندیده ایم یا شاید هم هر روز آنها را می بینیم ولی چون نمیدانیم از آزبست ساخته شده اند اهمیتی به آنها نمیدهیم.

در سایت اینترنتی   www.asbestosadvisor.net  به کلکسیون جالبی از معروفترین مواد آزبست دار  مصرفی در ساختمان سازی برخوردم و برایم جالب و تا حدی هم ترسناک بود به هرحال شاید برای شما هم جالب باشد دیدن چهره این قاتل معروف  !!!!!

شاید هر روز این مواد را میبینیم ولی چون نام و نشانی از آزبست ندارند ما را به یاد این سم مهلک نمی اندازند. برای دیدن عکسها روی لینک بالا کلیلک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد