بهداشت حرفه ای منوجان

بهداشت حرفه ای نودژ

بهداشت حرفه ای منوجان

بهداشت حرفه ای نودژ

وظایف کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار

۱- طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادهای لازم به کارفرما جهت رفع نواقص و سالم سازی محیط کار.

2- انعکاس کلیه ایرادات و نواقص حفاظتی و بهداشتی و پیشنهادهای لازم جهت رفع آنها به کارفرما.

3- همکاری و تشریک مساعی با کارشناسان بهداشت حرفه ای و بازرسان کار جهت اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار.

4- توجیه و آشنا سازی کارگران نسبت به رعایت مقررات و موازین حفاظتی و بهداشت در محیط کار

5- همکاری با کارفرما در تهیه دستور العملهای لازم برای انجام کار مطمئن،سالم و بدون خطر و همچنین

استفاده درست از لوازم و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی در محیط کار.

6- پیشنهاد به کارفرما جهت تشویق کارگرانی که در امر حفاظت فنی و بهداشت کار علاقه و جدیت دارند.

7- پیگیری لازم به منظور تهیه و ارسال صورت جلسات کمیته و همچنین فرمهای مربوط به حوادث ناشی از کار و بیماریهای ناشی از کار به نهادهای ذیربط.

8- پیگیری لازم در انجام معاینات پیش از استخدام و معاینات ادواری به منظور پیشگیری از ابتلا کارگران به بیماریهای ناشی از کار و ارائه نتایج حاصله به مراکز بهداشت مربوطه.

9- اعلام موارد مشکوک به بیماریهای حرفه ای از طریق کارفرما به مراکز بهداشت مربوطه و همکاری در تعیین شغل مناسب برای کارگرانی که به تشخیص شورای پزشکی به بیماریهای حرفه ای مبتلا شده و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

10- جمع آوری آمار و اطلاعات مربوطه از نقله نظر مسائل حفاظتی و بهداشتی و تنظیم و تکمیل فرم صورت نواقص موجود در کارگاه.

11- بازدید و معاینه ابزار کار،وسائل حفاظتی و بهداشتی در محیط کار و نظارت بر حسن استفاده از آنها.

12- ثبت آمار حوادث و بیماریهای ناشی از کار کارگران و تعیین ضریب تکرار و ضریب شدت سالانه حوادث.

13- نظارت بر ترسیم نمودار میزان حوادث و بیماریهای حرفه ای و همچنین نصب پوسترهای آموزشی بهداشتی و حفاظتی در محیط کار.

14- اعلام کانونهای ایجاد خطرات بهداشتی و حفاظتی در کارگاه.

15- نظارت بر نظم و ترتیب و آرایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن و همچنین تطابق صحیح کار و کارگر در محیط کار.

16- تعیین خط مشی روشن و منطبق با موازین حفاظتی و بهداشتی بر حسب شرایط اختصاصی هر کارگاه جهت حفظ و ارتقاء سطح بهداشت و ایمنی محیط کار و پیشگیری از ایجاد حوادث احتمالی و بیماریهای شغلی.

17-   تهیه و تصویب و صدور دستورالعملهای اجرایی حفاظتی و بهداشتی جهت اعمال در داخل کارگاه در مورد پیشگیری از ایجاد عوارض و بیماریهای ناشی از عوامل فیزیکی،شیمیایی،ارگونومیکی،زیست شناختی و روانی محیط کار.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا محبی پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:52

-در جهت پیش برد اهداف ایمنی، بهداشت و محیط زیست اصلی ترین نیاز چیست؟

-در جهت پیش برد اهداف ایمنی، بهداشت و محیط زیست الزام قانونی موثر تر است یا مدیریت سازمان؟

-در جهت پیش برد اهداف ایمنی، بهداشت و محیط زیست مسئولHSE موثر تر است یا مدیریت سازمان؟

-مانع پیش برد اهداف ایمنی، بهداشت و محیط زیست چیست؟

حتما نظر خود را ثبت نمائید.

لطفا" نظرات خود صادقانه ابراز نمائید.

باتشکر

سید محمد مجابی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد